Overvliegen

Overvliegen is een ceremonie die plaatsvindt binnen scouting wanneer een lid van de ene speltak ‘overvliegt’ naar de andere.

Zaterdag 25 september waren de oudste kinderen van de Bevers, Kabouterwelpen, Welpen, Gidsen, Verkenners en Explorers er helemaal klaar voor om definitief over te vliegen naar de volgende groep. Vanaf de Mierlose kant van het Eindhovens kanaal stapten zij beurtelings in een bootje en met een beetje hulp moesten zij naar de overkant varen. Daar werden zij binnengehaald door hun nieuwe groep.

Uiteraard was het lachen, gieren en brullen om in een wiebelig bootje te stappen en door de groene wateren te glibberen naar de overkant. Het is bijna iedereen gelukt om droog te blijven ?

Ook voor scouting was het weer even geleden dat we een gezamenlijke activiteit konden organiseren. Gelukkig kijken we terug op een heerlijke middag met veel plezier en een lekker zonnetje!