Welpen (7-10 jaar)

Welpen zijn jongens tussen de 7 en 10 jaar.  De Welpen draaien groep op zaterdagmiddag van 14:00 tot 16:00 uur.

Wat doe je nou eigenlijk bij Scouting?

Nou, eigenlijk van alles. Maar wat je ook doet, je houdt je altijd aan de Scoutingafspraken. Dat beloof je als je een Welp wordt. Je belooft iedereen te helpen waar je maar kan. En eerlijk en vriendelijk te zijn. En vol te houden. En ook nog goed voor de natuur te zorgen. Poeh! Dat is een heleboel. Maar bij Scouting leer je het vanzelf. En het is nog leuk ook. Reken daar maar op! De activiteiten van de welpen bestaan onder meer uit: vlagverovertje, levend stratego, trefballen, knutselen en uitstapjes.

Een keer per jaar gaan alle Scouts op kamp, dus ook de Welpen. Dan slaap je met z’n allen in een clubhuis of het gebouw van een andere Scoutinggroep. Je leert elkaar goed kennen en beleeft extra-speciale avonturen. Misschien is er wel een groot kampvuur.

Yalahiii!

Akela roept. Het is wolventaal voor “Kom, laten we gaan jagen!”. Welpen zijn jonge wolven. Akela is de oude grijze wolf. Hij roept de Welpen. “Verzamelen bij de grote raadsrots!” Welpen gaan dan samen op jacht in de rimboe. Ze beleven er allerlei avonturen. Soms steken ze zelfs de Waingoenga-rivier over. Die stroomt achter de grote raadsrots. Ze leren veel over de rimboe van Baloe, de bruine beer. Bagheera, de zwarte panter, is de beste jager van de rimboe. Hij kent alle sporen en sluipt als de beste. De oude olifant Hathi kan mooi vertellen. Hij is wel honderd jaar en heeft veel meegemaakt. En er zijn nog veel meer dieren waar de Welpen graag iets van leren.

Er is een boek over de rimboe. Het is het verhaal van Mowgli, een jongetje. Hij is verdwaald in de rimboe. Gelukkig neemt Raksha de wolf hem op in haar nest. Mowgli groeit op bij de welpen. Het boek heet Jungleboek. Het is geschreven door Rudyard Kipling. Ga het maar eens lenen in de bieb. Het staat vol met spannende verhalen over de dieren in de rimboe.

Meer informatie?

Voor meer informatie over Welpen 2 kun je een kijkje nemen op deze website of een email sturen naar welpen@scoutingmierlohout.nl

maart 2024

ma di wo do vr za zo