Kabouterwelpen (7-10 jaar)

Kabouterwelpen zijn meisjes tussen de 7 en 10 jaar. Elke zaterdagmiddag komen zij samen om te spelen in jungle. Zij draaien groep van 14.00-16.00.

Wat zijn de Kabouterwelpen en wat doen wij eigenlijk ?

Kabouterwelpen zijn meisjes in de leeftijd van 7 tot 10 jaar en net zoals bij de Welpen speelt onze speltak zich af in de Jungle. Dit thema zul je zien in veel van de programma’s/spellen als in bijvoorbeeld de namen van het leidingteam. Deze zijn namelijk gebaseerd op de film Jungle Book die je misschien wel ooit gezien hebt.
Normaal gezien draaien we elke zaterdagmiddag groep van 14.00 uur tot 16.00 uur, maar voor speciale programma’s kan hier een uitzondering op worden gemaakt.
Er zijn een aantal zaterdagen waarop we geen groep draaien, te weten: zaterdag tussen kerst en nieuwjaar, carnavalszaterdag, en de zomervakantie. Verder kan het voorkomen dat er zaterdagen uitvallen, bijvoorbeeld in verband met feestdagen. Deze dagen zullen vooraf bekend worden gemaakt.

Nu zul je je misschien afvragen wat we zoal doen op een groepsmiddag?
Ons programma is zeer divers en afhankelijk van het weer blijven we binnen (knutselen, (bord)spellen, etc.) of gaan we naar buiten (bossen, buitenspellen, sporten, excursies, etc.).

Weekenden en zomerkampen

Normaal gesproken gaan we tweemaal per jaar een weekendje weg, een weekend in het najaar en een weekend in het voorjaar.
Het zomerkamp is altijd de laatste week van de schoolvakantie.

Eenmaal per twee jaar is er een gezamenlijk Scoutingweekend. Dit weekend is voor alle groepen van Scouting Mierlo-Hout.

Meer informatie?

Denk je dat de Kabouterwelpen iets voor je is? Je kunt bij ons altijd 4 weken gratis mee proefdraaien (m.u.v. weekendjes weg).
Wil je meer informatie of je aanmelden voor een proefperiode, het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een mailtje te sturen naar: kabouterwelpen@scoutingmierlohout.nl

april 2024

ma di wo do vr za zo