Carnaval !

Dinsdag 15 februari kwam eindelijk het verlossende woord van minister Kuipers dat carnaval dit jaar door kan gaan!!!Dit betekent dat scouting Mierlo- Hout het spits af mag bijten met een carnavalsbal voor de jongens en meiden van de scouting. De leiding is druk in de weer geweest om alles binnen een paar dagen te regelen, het laatste carnavalsfeestje is ook bij scouting alweer 2 jaar geleden. Tijd vur n goei fistje dus!

Zaterdagmiddag 19 februari werden alle kids verkleed verwacht in een prachtig versierd Zulderke. De vlaggetjes hingen, de ballonnen opgeblazen, genoeg serpentine om de hele hoofdstraat mee te versieren en onze eigen huis DJ Jan van de verkenners draaide warm met n lekker muziekske.Ondertussen was het achter de bar n drukte van jewelste om op tijd alle koek, snoep, zopie en chips klaar te zetten en kabouterleiding Bagheera Nieke stalde al haar prachtige sminckspulletjes uit om iedereen van mooie gezichtsversiering te kunnen voorzien.De muziek schalde uit de luidsprekers, de discolampen draaide als n dolle en de klok sloeg twee uur. De deur ging open en er kwamen prinsessen, soldaten, boeven, politieagenten, ninjas en nog heel veel meer fantastische verkleedde kids binnen gelopen. Er is twee uur lang gefeest, gespeeld, gedanst en gesnoept!

Saar & Tess 9 jaar(Kabouterwelpen): “Wij vonden het de leukste carnavalsdag van ons leven en we hebben heel veel gesnoept en gedronken! We vinden het fijn dat carnaval weer door kan gaan. Het was heel gezellig met dj Jan. We werden heel mooi gesminckt door Bagheera onze leiding. Wij waren als politie en boef verkleed. Het was een leuke stopdans. Iedereen was leuk verkleed. Er was lekkere snoep. Wij wensen jullie allemaal een fijne carnaval. Groetjes Tess en Saar.”

Kees 7 jaar (welpen): “Ik ging verkleed als Ninja turtle naar de scouting  waar ik de hele middag samen met mijn vrienden met confetti en serpentine gegooid en gespeeld heb. Ook heb ik chips gegeten en ranja gedronken. Ik vond het leuk!”

Luuk, Cas en Jelle 11 en 10 jaar (Verkenners): “De carnavalsmiddag was in een feestruimte op de boerderij van scouting Mierlo- Hout. Iedereen was verkleed en er waren leuke dingen te doen zoals allemaal spelletjes, smincken en de DJ was heel goed in een FEESTJE bouwen. We zijn blij dat we niet hoeven schoonmaken want er lag heel veel confetti en serpentine maar wij hebben het wel super leuk gehad!”

Dank aan al onze leiding en vrijwilligers die er weer een fantastische middag voor de kids van hebben gemaakt.