Ondersteuning Oekraïne

Oorlog in Oekraïne, scouts bieden humanitaire hulp

Ook bij Scouting Mierlo- Hout maken we ons ernstig zorgen over de oorlog in Oekraïne. Scouting Nederland sluit aan bij de boodschappen van de wereldorganisaties WOSM (World Organization of the Scout Movement) en WAGGGS Europe (World Association of Girl Guides and Girl Scouts) en roept op tot het stoppen van deze vijandelijkheden en voor bescherming van Oekraïense kinderen en hun families. Scouting staat voor het bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen en jongeren met uitdagende activiteiten met respect voor anderen en de wereld om hen heen. Dit staat in schril contrast met de snel verslechterende situatie in Oekraïne, waar inwoners het land uit vluchten of veilige onderkomens zoeken in schuilkelders vanwege de aanvallen. De veiligheid van kinderen en hun families is daarmee direct in gevaar.

Nu in actie komen

Als bestuur van Scouting Mierlo- Hout en Stichting Jeugdbelangen vinden wij dat we nu in actie moeten komen en de Oekraïense scouts te steunen met hun humanitaire hulp in Oekraïne door aankoop van de ‘Scouts for Ukraine’-badge. Hij kost 3 euro en de opbrengst gaat naar de ‘National Organization of the Scouts of Ukraine’ en ‘Guiding in Ukraine’, de twee nationale Scoutingorganisaties in het land. De badge is GRATIS voor leden en leiding van Scouting Mierlo- Hout. Je dient je per lid/ leiding wel aan te melden voor deze gratis badge.
Aanmelden kan tot uiterlijk 10 maart 2022.

Doneer eenvoudig

U kunt zelf ook een donatie doen;

Vanaf aanstaande zaterdag staat er een collectebus klaar op de Scoutingboerderij aan de Koeveldsestraat.

U kunt hier een contante donatie achterlaten of digitaal via deze link.

Het geld wat wordt opgehaald wordt volledig gedoneerd aan de National Organization of the Scouts of Ukraine (NOSU). De NOSU biedt humanitaire hulp aan mensen en gemeenschappen in nood. Deze inzamelingsactie is een samenwerking tussen de NOSU, het regionale Eurasia Support Centre van WOSM in Kiev en het hoofdkantoor van de World Organization of the Scout Movement.

Uiteraard houden we u op de hoogte over het totaalbedrag wat we uiteindelijk kunnen doneren aan NOSU.

Met vriendelijke groet,

Groepsbestuur Scouting Mierlo- Hout en Stichting Jeugdbelangen