Natuurwerkdag

Scouting Mierlo-Hout zet haar beste beentje voor tijdens de Nationale Natuurwerkdag

Sinds de start van het nieuwe seizoen hebben wij het Kulkes ven in de Stiphoutse bossen ‘geadopteerd’.

Zaterdag 5 november was het zo ver! Samen met het IVN hebben wij met alle scoutingleden mee gedaan aan de landelijke Natuurwerkdag.

We hebben jonge berkenscheuten en zaailingen van naaldbomen tussen de heide uitgehaald en grotere boompjes hebben we met handzaagjes afgezaagd. Daarna worden al deze planten op stapels in de bosrand gelegd. Zo kan de heide rondom het ven behouden blijven. De klussen op deze werkdag dragen bij aan natuurbehoud en de leefomgeving van planten en dieren.

Van Bever tot Explorer, van leiding tot Plusscout en zelfs ouders hebben ervoor gezorgd dat deze middag een succes was! Met warme chocomelk en wat lekkers van het IVN, hebben alle leden zich ingezet voor de natuur.

Dank jullie wel allemaal!