Onze Scoutinggroep

Wat is scouting ?

Scouting is een leuke manier om je vrije tijd te besteden. Je leert ook nog een heleboel, met name zaken die je op school of thuis niet zo snel tegenkomt. Samen steeds weer op zoek naar nieuwe uitdagingen om je grenzen te verleggen. Dat is nou typisch Scouting. Wereldwijd spelen maar liefst 32 miljoen jongens en meisjes wekelijks het spel van Scouting in meer dan 160 landen.

Scouting Mierlo-Hout

Wij zijn een Scoutinggroep die al sinds 1945 gevestigd is in Mierlo-Hout. Elke week staan onze vrijwilligers van de groep klaar voor alle kinderen die bij ons het Scoutingspel willen spelen. Onze Scoutinggroep biedt kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding.

Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfredzaamheid en ontplooiing zijn hierbij centrale thema’s. Naast de speltakleiding, die wekelijks de programma’s verzorgt, zijn ook de bestuursleden en ouders actief bezig om onze leden een geweldige Scoutingervaring te bezorgen. Onze Scoutinggroep is aangesloten bij de overkoepelende, landelijke organisatie Scouting Nederland, de grootste jeugdorganisatie van Nederland.

Elke week spelen tientallen kinderen en jongeren het spel van Scouting bij Scouting Mierlo-Hout. Ze beleven spannende avonturen of maken iets waar ze zelf verbaasd van zullen staan. Kinderen vinden een heleboel dingen leuk en willen veel verschillende activiteiten doen. Bij Scouting Mierlo-Hout is (bijna) alles mogelijk.

Altijd welkom

Bij Scouting Mierlo-Hout ben je al welkom vanaf je 5e jaar. Of je nu een meisje bent of een jongen, dat maakt niets uit. Waar Scouting goed rekening mee houdt, is dat een zesjarige nu eenmaal andere zaken leuk vindt dan een zestienjarige. Daarom kent Scouting verschillende leeftijdsgroepen. Kom eens kijken op onze boerderij aan de Koeveldsestraat 4. Met uitzondering van de Explorers, Pivo’s/Stam draaien alle groepen op zaterdagmiddag van 14:00 tot 16:00 uur.

Speltakken

Scouting kent verschillende speltakken verdeeld in groepen. Bij Scouting Mierlo-Hout hebben we de volgende groepen.

• Bevers (gemengd, 5-7 jaar)
  • Kabouter-Welpen (meiden, 7-10 jaar)
  • Welpen (jongens, 7-10 jaar)
  • Gidsen (meiden, 10-14 jaar)